Магазин працює! Якщо не додзвонилися – залишайте замовлення на сайті або пишіть у месенджери!

0
Рубрика: Статті
Опубліковано: 11.10.2018

Велосипедом по місту

Як велосипедисту не потрапити у ДТП? Дуже часто від власників велосипедів доводиться чути, що вони бояться їздити на байку дорогами. Найчастіше такий страх відчувають жінки. Насправді, коли людина потрапляє до умов жвавого дорожнього руху, може виникати почуття дискомфорту та незахищеності, як наслідок, невпевненість у собі. Така проблема може бути навіть у велосипедистів із досвідом, які перебувають у розгубленості, коли опиняються на надто активній ділянці дороги.

Невелика кількість велосипедистів на дорогах — вища небезпека

Пояснення цьому просте. Якщо в населеному пункті спостерігається невелика кількість велосипедів на вулицях, водії не можуть звикнути до їхньої раптової появи на дорозі. До того ж є істотна різниця в швидкостях машини і мотоцикла - вона досягає значення 60 км/год. Це підвищує можливість виникнення небезпечних ситуацій. Навпаки, постійна та велика кількість велосипедів на дорозі привчає водіїв до такого транспорту та сприяє розвитку інфраструктури для любителів велосипедів. Йдеться про велосипедні доріжки, паркування, майданчики для байків. Крім того, з'являються спеціалізовані знаки та огорожі, які мінімізують появу небезпечних ситуацій.

У багатьох країнах Європи люди усвідомили, що велосипед є порятунком для великих міст. Поступово байки витісняють автомобілі, ця тенденція є стабільною для європейських країн за останні кілька років. З цього виходить, що кожна людина визначає майбутнє рідного міста, обираючи для поїздок велосипед. Однак питання про те, як боротися зі страхом їзди на велосипеді містом , залишається відкритим. На його подолання пропонуємо кілька рішень.

Рада перша. Прочитайте ПДР. Поліцейські ніколи не вимагатимуть від велосипедиста дозволу на водіння. Однак це не означає, що людині не потрібно знати правил дорожнього руху. Адже недаремно говорять про те, що такі правила написані з урахуванням трагедій. У багатьох постає питання: чи потрібно витрачати дорогоцінний час на прочитання правил водіння? Безперечно, це потрібно робити всім. Тим більше, коли планується поїздка міськими вулицями. Для тих, хто не готовий вивчати всі правила, рекомендуємо прочитати розділ №6: «Вимоги до велосипедистів» та розділ №16: «Проїзд перехресть».


Рада друга. Озброїться необхідними предметами.

Враховуючи особистий досвід пересування вулицями великого міста, для велосипедиста необхідно придбати такі аксесуари:

  • Шолом. Цей предмет може врятувати життя велосипедисту, а також спричинити повагу з боку водіїв машин.
  • Червоний задній ліхтар на батареї (блимає). Такий освітлювальний прилад завжди потрібно мати під рукою, особливо при плануванні вечірніх поїздок. Водій, який пересувається поряд із велосипедистом, може збити його за відсутності червоного ліхтаря вночі. Така ситуація може бути небезпечною як для водіїв, так і для велосипедистів.
  • Білий передній фари. Потрібно придбати якісне освітлення, яке допоможе водієві визначити на дорозі ваш велосипед. Крім того, така фара чудово освітлюватиме дорогу.
  • Дзеркало заднього виду. Такий пристрій використовують лише одиниці, що зовсім неправильно. Це пов'язано з тим, що хороша видимість може бути тільки при перегляді дороги перед собою. Чого не можна сказати про ситуацію позаду велосипеда. До двоколісного транспортного засобу можуть наближатися автомобілі, оскільки швидкість байка набагато менша порівняно з машинами. Потрібно купити дзеркало для керма чи шолома. Дзеркало на шолом набагато ефективніше, оскільки такий пристрій гарантує достатній кут огляду для велосипедиста. Найчастіше таке дзеркало невеликих розмірів, його можна легко помістити в рюкзак.

Рада третя. Поводьтеся як повноправний учасник руху і демонструйте знання ПДР. Незважаючи на невеликі розміри велосипеда та його відносно невелику швидкість, абсолютно всі учасники дорожнього руху (як пішоходи, так і водії) мають бути впевнені у знаннях велосипедистом правил дорожнього руху. Рекомендуємо сприймати себе як повноправного учасника руху на дорозі. Потрібно поводитися впевнено, показувати знання ПДР і суворо дотримуватися їх. Не потрібно надмірно зменшувати швидкість, слід рухатися із середніми її показниками. Рухи мають бути рівними, впевненими, без вилянь, на відстані одного метра від краю дорожнього покриття.

Рада четверта. Виразно попереджайте про повороти

Щоб показати лівий поворот, потрібно витягнути убік ліву руку. Для правого повороту – витягнути праву руку вбік або зігнути ліву руку в області ліктя. Поворот потрібно показувати протягом кількох секунд, щоб знак побачив кожен водій. Перед здійсненням повороту слід впевнено взятися за кермо руками. Поворот праворуч виконується нескладно, оскільки велосипед розташовується біля краю дороги. З поворотом наліво присутні труднощі.

Порада п'ята. Як повертати ліворуч і коли цього не потрібно робити. Велосипедистам повертати в ліву сторону дозволено виключно на дорозі з однією смугою в кожному напрямку руху. Слід зробити застереження. Коли у велосипедиста трохи досвіду пересування, є чудова порада. Перехрестя, на яких потрібно зробити лівий поворот, потрібно проїхати у прямому напрямку і тільки після проїзду перехрестя зупинитися. Потім потрібно перейти на піший хід та здійснити перехід на протилежний бік як пішоход. Велосипед слід вести руками. Після переходу на потрібну сторону дороги можна сміливо рухатися вперед.

Якщо ви відчуваєте впевненість при поїздці велосипедом, можете спробувати повернути подібно до автомобілів. Для цього потрібно подивитися назад, використовуючи дзеркало заднього виду. За відсутності дзеркала просто озирніться, проте дуже швидко, намагаючись не втратити уважність та керування. Ваше завдання при цьому – переконатися у відсутності позаду велосипеда автомобілів, що знаходяться поблизу. Адже машина не зможе дуже швидко зменшити швидкість і може збити велосипед. Навіть при подачі сигналу повороту велосипедист не має переваги у здійсненні повороту.

Потрібно зробити ще одне застереження. Не слід намагатися повернути ліворуч, якщо в цій ситуації ви не спостерігаєте автомобілів, які прагнуть повернути в такому напрямку. Перед маневром можна знайти собі своєрідний захист у вигляді авто, що пересувається з увімкненим лівим поворотом. Після цього потрібно прилаштуватися до такої машини. Навіщо? Для повороту потрібно пропускати транспорт, що їде назустріч. Робити це одному в юрбі швидкісних машин не зовсім приємно. Подивившись у дзеркало заднього виду, потрібно показати лівий поворот і зміститися до машин, що здійснюють такий же маневр. Поруч із ними поворот завершується, зустрічний транспорт пропускається.

Порада шоста. Як поводитися на плавних розвилках. Крім багатьох ситуацій, які можуть бути на дорозі, слід розібрати ще одну. Її опису немає в ПДР, однак вона таїть у собі деякі небезпеки. Йдеться про проїзд плавними розвилками. Наприклад, при поворотах під прямим кутом усі авто знижують швидкість руху. При плавних поворотах зниження швидкості мало спостерігається. У разі правого повороту дії будуть звичними – потрібно витягнути руку або зігнути протилежну у лікті та після цього виконати поворот.

У разі потреби рухатися у прямому напрямку іноді виникає непорозуміння. Перед виконанням повороту водій, який їде за велосипедом, може спробувати швидко проїхати перед байком. Іноді водій розуміє ситуацію так, що велосипедист прямуватиме праворуч, оскільки дотримується правої сторони. Коли потрібно проїхати прямо, на плавному роздоріжжі краще показати лівий поворот перед відгалуженням дороги. Водії машин усвідомлюють цю ситуацію та чекатимуть, пропускаючи велосипед. В іншому випадку може виникнути небезпечна ситуація чи аварія.

Рада сьома. Візуальний контакт та допоміжні жести. Якщо ви керуєте велосипедом, це говорить про те, що ви повинні активно використовувати жести. Не треба забувати про це, тому що прості правила допоможуть уберегти ваше здоров'я та отримати радість та захоплення від подорожі улюбленими вулицями міста. При пересуванні головною дорогою слід встановлювати зоровий контакт із водієм машини, який збирається пропустити велосипед. Потрібно переконатися, що він побачив велосипедиста і має намір пропустити. Якщо водій відволікається та тримає в руках телефон (безумовно, така дія забороняється), потрібно бути настороже та підготуватися до того, що він нікого не пропустить. Адже недарма придумано правило ДДР.

Іноді водій машини прагне пропустити велосипед, коли той знаходиться на відстані від області маневру. Оцінивши ситуацію та тривалість очікування для водія, слід показати за допомогою жесту, що машина може рухатися першою. Те саме потрібно повторювати з пішоходами, які намагаються пропускати велосипед .

Ми наведемо короткий словник, який можна сміливо використовувати під час їзди:

  • "Дякую" можна сказати за допомогою жесту - кивок головою вниз.
  • Вказівка пальцем вниз означатиме те, що попереду очікує небезпека. Такий жест можна використовувати для велосипедиста, який їде за вами.
  • Піднятий вказівний палець нагору говорить про небезпеку, яка знаходиться попереду дороги, або попереджає про необхідність зупинки.
  • За допомогою похитування пальця, який супроводжується візуальним контактом з водієм, можна сказати про те, що він повинен виявити уважність і поступитися дорогою.

Рада восьма. Уникайте знаходження у «мертвій» зоні

Кожен транспортний засіб має «мертву зону», для якої характерна відсутність огляду водія. Потрібно стежити за тим, щоб знаходитись у такій області мінімальний час. Також слід виявити додаткову увагу поблизу вантажівок і фур, а також великої спеціалізованої техніки. У таких автомобілів дуже маленький кут огляду, порівняно з невеликими автомобілями.

Рада дев'ята. Як проїжджати рейки, щебінь, пісок. Лінії руху трамваїв на міських перехрестях найчастіше посаджені до асфальту. Проте для байка найменший виступ сприятиме падінню на жвавій ділянці дороги, що загрожує здоров'ю. Подолати рейки рекомендується таким чином, щоб між колесом велосипеда та виступом залишався кут не менше 60 градусів.

У зимову пору року та під час дощу правила інші. Проїзд може здійснюватись виключно під кутом 90 градусів. Кермо слід тримати максимально прямо, повертати його небезпечно. Також для кращого подолання перешкоди може допомогти піднімання керма нагору. Однак такі маневри можна здійснювати лише за наявності стійкої впевненості у власних силах.

Іноді велосипедисту доводиться стикатися з дорогою, що вкрита щебенем. Побоюватися її не потрібно. Велосипед долає щебінь досить добре, якщо не їхати надто повільно і додати потяг педалей. До того ж краще здійснити проїзд щебенем, ніж відірватися від правого краю дороги.

Пісок – це інша історія. Подолання ділянки з піском може залежати від багатьох умов: вологість покриття, розмір коліс велосипеда, вид шин, тиск у шинах, досвід велосипедиста. Якщо ви відчуваєте відсутність впевненості у своїх силах, рекомендується пройти такою дорогою пішим ходом або об'їхати її. При цьому не забувайте використовувати мову жестів велосипедиста і дивитися в дзеркало заднього виду.

Порада десята. Ніколи не катайтеся містом у навушниках. Усім знайомий настрій, коли кататися вулицями хочеться з улюбленою музикою у плеєрі. Ця дія перебуває під забороною, незважаючи на ваше бажання. Звуки машин, шелест коліс, голоси пішоходів – все це є цінною інформацією в процесі їзди. Велосипедист, який нічого не чує, ризикує сам і наражає на небезпеку інших учасників руху.

Якщо ви не уявляєте катання на мотоциклі без улюблених мотивів, рекомендуємо придбати колонку невеликих розмірів, яка за допомогою bluetooth програє музику з телефону. Таке придбання легко можна помістити на раму або кермо, продовжуючи при цьому насолоджуватися поїздкою на велосипеді. Різниця між навушниками та колонкою у тому, що колонка не є перепоною для слухання звуків руху під час їзди.

Порада одинадцята. Навчіться заїжджати на бордюр. Таке вміння стане в нагоді в процесі їзди, тому що в межах міста знаходиться дуже багато об'єктів, які потрібно об'їхати. Для цього доводиться заїжджати на деякі височини та бордюри. Окрім цього, таке катання подарує багато позитивних емоцій. Починати навчатися цьому можна з парковок або дворів, підібравши невеликі бордюри, а потім височини іншої висоти (від 5 до 40 сантиметрів).

Спочатку рекомендуємо навчитися відривати переднє колесо від дороги. Ноги потрібно поставити так, щоб різким ривком було зручно впливати на педалі. У процесі повільної їзди навчитеся нахилятися корпусом до керма, руки при цьому слід згинати. Після цього потрібно різко відвести спину назад і вгору, руки випрямити та притягнути силою кермо до себе. Педалями потрібно допомогти велосипеду робити маневр. Тільки після безлічі спроб, коли до вас прийде впевненість у процесі виконання стрибка та його затримування у повітрі, можна переходити на складніші об'єкти.

Заїжджаючи на бордюр, слід зробити швидкість байка невеликою, але достатньою для того, щоб утримувати рівновагу. Перед перешкодою переднє колесо потрібно підняти у напрямку догори. Велосипед продовжуватиме їхати далі. При цих діях потрібно підвестися з сідла і занести корпус вперед. Так можна зменшити рівень навантаження на задню частину велосипеда. За допомогою прокручування педалей потрібно допомогти велосипеду заїхати на бордюр.

Ми впевнені в тому, що наші поради допоможуть вам впоратися з поширеним страхом – мандрівкою містом велосипедом. Якщо вам вже вдалося це зробити, сміливо плануйте поїздку на роботу, до друзів або за покупками на байку. Через деякий час ви дізнаєтесь, яке задоволення можна отримати від катання на велосипеді. Велика кількість велосипедистів на дорозі означає високий рівень безпеки та початок розвитку інфраструктури для любителів велосипедів.

У нас вдалося переконати вас у безпеці катання? Запам'ятайте, що рівень ризику залежить від велосипедиста. Усунути цей чинник повністю практично неможливо. Потрібно лише завжди дотримуватися правил дорожнього руху і чинити розумно у своїх рішеннях на дорозі. Ви можете поділитися своїми історіями про те, як вам вдалося подолати страх їзди на мотоциклі по місту.

  • |
Отримати консультацію
×

Дякуємо за ваше замовлення!
В найближчий час з Вами зв'яжуться наші менеджери!