Як налаштувати перемикачі швидкостей на велосипеді

Всі велосипедисти так чи інакше змушені зіткнутися з незручністю, яка полягає в поганому перемиканні швидкостей на велосипеді. Це може бути обумовлено кількома факторами: поява пошкоджень на тросику, забруднення елементів, розтягування ланцюга, погане налаштування перемикача передач. Найбільше наслідків виникає через некоректне налаштування перемикача, що згубно позначається на якості перемикання швидкостей. У результаті поїздка може перетворитися на суцільну незручність.

Більшість новачків вважають за краще довірити таку роботу майстру. Це правильне рішення. Але через деякий час приходить розуміння того, що слід навчитися самостійним налаштуванням. Це дозволить суттєво скоротити фінансові витрати, які зазвичай потрібні для оплати послуг спеціалістів. Крім того, такі вміння дозволяють зробити налаштування перемикача і зробити цю дію комфортною в процесі катання. У статті міститься вказівка точних дій, за допомогою яких кожен новачок отримає можливість розібратися з регулюванням швидкостей самостійно.

Налаштування заднього перемикача швидкостей

Регулювання слід починати із зовнішнього оцінювання заднього перекидання. Необхідно визначити надійність існуючого кріплення та підведення троса перемикача, відсутність пошкоджень на ньому, чистоту та відсутність вироблення роликів системи. Крім того, потрібно переконатися в рівні лапки, адже цей компонент часто ушкоджується при подіях на дорозі.

Дослідити лапку на рівні досить просто. Слід розглянути перемикаючий елемент з його задньої сторони та визначити розташування основних елементів пристрою на одній лінії (зірки касети та тріскачки, ролики – нижній та верхній). Такі компоненти повинні становити одну лінію та розташовуватися перпендикулярно землі. Коли ви переконалися, що всі елементи на своїх місцях, можна починати налаштування системи.

По-перше, ланцюг встановлюється на мінімальну зірку, розташовану позаду механізму. На велосипеді включається максимальний показник швидкості. Для того, щоб виконати налаштування, використовуються перекидання у передній та задній частині. Для цього застосовуються регулювальні гвинти, розташовані на корпусі перекидання. Вони мають буквене позначення "H" і "L".

З огляду на початкове встановлення ланцюга на максимальне значення ззаду, для здійснення регулювання знадобиться елемент із позначенням «Н». Інша його назва - "high". Цей гвинт відповідає за високу швидкість. При його русі в одному з напрямків слід розташувати лапку в такому положенні, щоб її ролики були на одному рівні з найменшою зіркою. Далі потрібно зробити включення найменшої задньої передачі. При ній ланцюг розташовується на найбільшій зірці у задній частині механізму. За допомогою гвинта «low» проводиться подібне регулювання порівняння роликів з найбільшою зіркою.

Можна виникнути ситуація, коли внаслідок коректного та правильного регулювання та налаштувань виникає погане та важке включення низьких та високих швидкостей. Така проблема має місце через сильне або недостатнє натягування тросика перемикання передач. Подібне регулювання може виконуватися кількома підходами: з використанням регулятора заднього перемикача або подібного елемента на ручці керма (манетці). Що саме застосувати для того чи іншого байка визначається з урахуванням пристроїв, встановлених на велосипеді виробником. Коли спостерігається неякісне закидання ланцюга на низькі швидкості, натяг троса треба посилити. Коли є погане скидання швидкостей, слід зменшити натяг тросика.

Перекидки високого та середнього рівня можна відрегулювати ще одним способом – використовуючи відстань верхнього ролика до зірок. Таким чином, можна проводити налаштування натягувача ланцюга. Виконується ця дія в такий спосіб. Ланцюг велосипеда встановлюють на найбільшу зірку (в задній та передній частині механізму). В даному випадку лапка на перемикачі буде максимально натягнутому положенні. За допомогою гвинта регулювання необхідно зробити відстань 5 мм від ролика до елементів зірки. У цьому положенні відбувається найбільш плавне та точне перемикання між швидкостями. Змінювати відстань не потрібно, оскільки може виникати небезпека зачеплення зірки роликів з подальшим пошкодженням елементів.

Налаштування переднього перемикача швидкостей

Перед тим як здійснити налаштування переднього перекидання, слід перевірити її правильне положення на байку. Початківцям знадобляться такі рекомендації. По-перше, потрібно перевірити включення найбільшої зірки, розташованої у передній частині. Її елементи повинні бути на невеликій дистанції від рами перемикача, а також на одному й тому ж відстані. Такі компоненти не повинні чіпляти рамку або розташовуватись на невеликій дистанції. Друга порада стосується паралельного розташування перемикача по відношенню до всіх зірок. Під час огляду елемента зверху рама перемикача повинна мати паралельне розташування зіркам.

Початок налаштування – це встановлення ланцюга на найменшу передню та найбільшу задню зірку. Після цього слід зняти болт, що фіксує трос на перемикачі. Такий елемент займає власне становище, після чого можна розпочинати налаштування. Гвинт із позначенням «low» слід обертати на всі боки, при цьому дистанція між елементами системи повинна становити 1 або 2 міліметри. Ця дистанція сприяє кращому перемиканню, а також мінімізує ризик тертя рамки та ланцюга під час пересування. Далі трос слід прикріпити із невеликим натягом. Але перед цим потрібно переконатися в правильному положенні елемента області затискача. Ланцюг встановлюється на найбільшу передню та найменшу задню зірку. Це здійснюється за допомогою гвинта регулювання із позначенням high. Зазор між найбільшою зіркою та ланцюгом має бути мінімальним. Іноді після таких дій починаються труднощі з включенням мінімальних чи максимальних швидкостей. У такому випадку потрібно відрегулювати рівень натягу троса перемикаючого елемента подібно до дій із заднім перемикачем швидкостей.

При вивченні всіх видів налаштувань швидкостей велосипедист захищає себе від появи неприємностей, що виникають у процесі катання. Завдяки таким знанням можна виконати необхідне налаштування, заощадивши при цьому дорогоцінний особистий час.