Магазин працює! Якщо не додзвонилися – залишайте замовлення на сайті або пишіть у месенджери!

0
Рубрика: Статті
Опубліковано: 12.10.2018

Колеса 27,5+ розбір польотів

Деякий час тому виробники mountain bike заявили про нові фаворити – колеса 29“, після цього – 27,5“. Через деякий час до нас прийшли фетбайки. Пройшло кілька років і любителям байків була представлена новинка – колеса з позначенням «Plus» (B+, або 27,5+). Оновлені розміри коліс викликали багато суперечок. Одні говорили, що фетбайки мають бездоганне зчеплення з дорогою. Інші – що колеса 27,5 швидше. Треті тим часом не поспішали розлучатися зі звичними покришками 26”.

Відоме німецьке видавництво «MountainBIKE Magazin» ухвалило рішення перенаправити особисті думки на позитивний напрямок. Для цього були використані останні досягнення вчених та сучасна апаратура. Також на допомогу був призваний досвідчений велогонщик. Фахівці видавництва в лабораторних умовах порівнювали новинку 27,5+ із найбільш поширеними колесами 27,5“ та 29“.

Новинки які з'явилися у плюсі

Які новинки ми можемо спостерігати у стандарті 27,5+? Насправді такі колеса є ширшою моделлю 27,5”: ширина покришок становить 2,8-3,0”, ширина обода – від 40 до 45 мм. Такі розміри були зроблені для кращого зчеплення з дорогою, зручності та вищого рівня безпеки подорожей.

Ви можете помітити, що подібними характеристиками були представлені моделі велосипедів фетбайк та найнер. Але це так. Перші успішні результати фетбайків започаткували розкриття питання з покришками. Любителі стійкого катання оцінили використання характеристик 0,5 атм. і недоступне насамперед зчеплення з дорогою. Розробники велосипедів замислилися над тим, що гірському велосипеду підійшли такі характеристики. Однак питання з великою вагою таких виробів залишалося відкритим. Таким чином, з'явився стандарт "Plus", який поєднує в собі стійкість фетбайка з ознаками стандартного mountain bike.

За результатами першого тесту були отримані дані, згідно з якими випробувані зразки продемонстрували покращення зчеплення та нову стійкість. Такі характеристики будуть необхідні як для початківців, так і досвідчених любителів гірських велосипедів.

Казка перетворилася на бувальщину? Чи це так? Адже очевидним є такий недолік, як надмірна вага та погана чуйність. Такі аспекти прийняли обговорювати фахівці з Німеччини, видавництва MountainBIKE Magazin. Дослідження було заплановане у плані відчуттів у процесі їзди. Мета експерименту – допомогти у виборі оптимального типу покришок.

Фахівці з відомого видавництва приєднали до велосипеда сучасні пристрої компанії Debus & Diebold Me. Це був непростий велосипед . Для експерименту був потрібен байк, на який можна здійснити установку всіх розмірів коліс, що тестуються. Також в експеримент було включено дорогий комплект покришок із двокамерною системою. У процесі тестування вимірювалися такі показники: вага, габарити, рівень зчеплення з дорогою в ході виконання повороту, зручність та комфорт, опір тертю, захищеність від пошкоджень та особливості керування в умовах траси.

Як тестовані моделі не були випробувані покришки розміром 26”. З одного боку, їх випускають досить рідко. З іншого – різницю між колесами 26” і 27,5“ несуттєві. Саме тому результати тестування можуть бути використані на даний вид покришок.

Велосипед для тестування

Фахівці підібрали велосипед, який є найкращим для приєднання всіх необхідних приладів – Scott Genius 700 Tuned Plus. Такий велосипед характеризується наявністю осі Boost, яка розрахована для широких втулок. Хід вилки знаходиться на рівні 140 мм, задня підвіска – 130 мм.

Велосипед для проходження тесту був підібраний фахівцями, виходячи з того, що на нього легко встановлюються шини 27,5+, а також 29“. Розмір шин 27,5“ також можна використовувати на даній моделі байка. Під час експерименту велосипед по черзі встановлювалися всі різновиди покришок трьох розмірів: 27,5“, 27,5+, 29“. Розмір обода та вага відповідали необхідним параметрам. Показники тиску в екземплярах, що тестуються, 27,5“ і 29“ склали 1,7 бар. Внутрішня та зовнішня камера Procore – 6,0 і 1,3 атм. Вага гонщика, професійного велосипедиста (Зімон Гесслер), склала 69 кг.

В результаті всіх тестових заїздів інформацію з датчика GPS (швидкість байка) та приладу для фіксації прискорення було збережено на комп'ютер. Після цього отримані дані аналізувалися з використанням фірмової програми Win a Race. Цей додаток успішно використовувався у знаменитих гонках «MotoGP», головній спортивній події. Завдяки професійно розробленій програмі фахівці отримали можливість оцінювати інформацію з кожного заїзду.

Розміри. Відмінна характеристика покришок "Plus" - їх велика ширина. Такі екземпляри ширші за інші моделі майже на 40%. Відповідно, цей показник впливає на рівень зіткнення з дорогою та сприяє кращому контакту у процесі їзди. Спеціалісти представили відбитки профілів у вигляді таблиці. Колеса розміром 2,8 мають досить низькі показники профілю. Внаслідок цього ризик пошкодження бічної частини шини значно зростає. Колеса 29“ мають невелику ширину та низький профіль, проте зовнішній діаметр у них великий. Це означає, що у даних піддослідних може бути кращий показник накату.

Вага. Було проведено зважування моделей коліс, що тестуються. Відмінності між шинами виявилися суттєвими. Класичні 27,5x2,25“ мають невелику вагу в порівнянні з шинами Procore. Таке влаштування коліс передбачає наявність додаткової камери всередині шини, а також окремий ніпель. У результаті ці елементи додають до ваги колеса майже 500 г. Відповідно, покришки з двокамерною системою мають більшу вагу, ніж 27,5+. Найбільш важкі колеса - покришки 27,5x3,0 з обідом 40 міліметрів. Такі колеса мали на 20% більше ваги, ніж шини з розміром 2,25. У зв'язку з цим вироби з позначкою «Plus» потребують більше часу для розгону.

Повороти. Усі п'ять випробуваних комплектів шин було перевірено якість зчеплення з поверхнею дороги при поворотах. Тестування виконувалося в тих самих умовах. Професійний велосипедист виконував заїзди на поворотах кілька разів поспіль. Райдер визначав граничні можливості всіх комплектів коліс. Кожен заїзд був виконаний із великою швидкістю. Оцінки зазнали лише ті повороти, які виконувались чисто, без похибок. При цьому датчики фіксували інформацію про заїзди, що дозволило перевірити особисте оцінювання велосипедиста щодо об'єктивності.

Коли поворот виконувався на межі можливостей, на швидкості це позначилося найменше. Такі заїзди вплинули на відцентрову силу. Загалом показники швидкості входження в повороти у всіх випробуваних моделей коліс були практично однаковими. Невелика відмінність була зафіксована при випробуванні коліс із позначкою «Plus». За даними датчиків та приладів, а також з урахуванням особистих вражень велосипедиста найбільш безпечними та стійкими виявилися колеса 27,5+. Випробуваний комплект 27,5x2,25“ викликав складне становище, при якому велосипедист відчував занесення колеса. Під час випробування інших виробів труднощі не виникали. Відчутних відмінностей між 2,8“ та 3,0“ зафіксовано не було.

Тертя. Для вимірів використовувався стенд Schwalbe з динамометром. Покришки 27,5×2,8“ показали невеликі значення втрати швидкості для подолання тертя, на відміну від шин 27,5×2,35“. У разі лабораторії для тесту використовувалася поверхню з металу. Для заїздів фахівці обрали дорогу з гравієм, на якій були присутні спуски та підйоми. Всі шини випробовувалися при заїзді від старту, при цьому датчики фіксували максимум показників швидкості та прискорення. У результаті фахівці отримали такі дані: найбільшу швидкість показав комплект коліс 29x2,35", найбільш повільним виявився комплект 27,5x3,0".

При цьому найнери не змогли розігнатися від нуля до 10 км/год. Таким чином, даному комплекту коліс потрібно більше зусиль, щоб розігнатися. Крім того, найнери показали високі значення у відцентровій силі при заїздах. Несподіваним моментом стали показники комплекту Procore 2,8+. Вони продемонстрували швидкий розгін, такий же, як у коліс 27,5x2,25“. При цьому комплект 27.5+ показав кращі результати за максимальних показників швидкості, ніж 27,5 дюймові колеса. На покритті із гравію найкращі результати були у коліс із низьким тиском. Однак така перевага перекривається великою вагою шин.

Перешкоди. Дослідники німецького видавництва створили дерев'яний стенд у вигляді сходів із різною висотою. Це дозволило оцінити показники швидкості, зручності їзди, комфорту при переїзді через перешкоди. Для перевірки цілої серії ударів колесами різних діаметрів професійний велосипедист здійснював заїзди з однією швидкістю.

У процесі випробування проводились виміри швидкості велосипеда перед заїздом та після нього. Найнижчі результати, а також уповільнення було у комплектів 27,5x2,25“ та 29x2,35“. Початкова швидкість була 10 км/год. Вона поступово знижувалася на 3,5 км/год. Найнери показали не найкращі результати. Абсолютним переможцем на етапі вивчення перешкод став комплект "Plus". Так як тиск у даному виді коліс знижений, вони комфортніше проходили перешкоди, згладжували удари об поверхню колеса, а також підтримували вищі показники швидкості (порівняно з комплектом 29“ та 27,5x2,25“).

Прилад, який вимірює проекцію прискорення (інформацію фахівці представили у вигляді графіка) продемонстрував, що рівень вібрації комплекту коліс 27,5x2,25 знаходився на рівні 10,0 g. У коліс 29“ вібрація сягала 9,0 g. Такі дані виявилися вищими, ніж у піддослідних 27.5+. Комплект Procore продемонстрував результат в 7,6 g. Таким чином, комплект «напівжирних» коліс справляється з перешкодами набагато кращими за інші об'єкти тестування. Слід пам'ятати, що менший рівень вібрації означає більш високий показник комфортності їзди для велосипедиста.

Завдяки програмі Win a race, показник вібрації був проаналізований за найбільшими значеннями прискорення. Дані відображені у графічному вигляді. У першому графіку – інформація про подолання перешкоди комплектом коліс 27,5x2,25“. На ньому можна відстежити максимальні показники прискорення під час ударів об колесо. Максимальний показник вібрації – 10g.

Найбільш плавною їздою відзначилися колеса 27,5x3,0 зі значенням плюс. Максимальний показник вібрації досяг значення 6,0 g. Це означає, що такі шини виявилися комфортнішими, ніж колеса з вузьким профілем. Середній показник вібрації у напівжирного комплекту склав 1,8 g. Можна зробити висновок про те, що цей комплект коліс практично не втрачає швидкість при подоланні перешкод. Велосипедист не відчуватиме дискомфорту при нерівностях дороги.

Проколи. Завідувач лабораторії німецького видавництва «MountainBIKE» оглянув ободи для виявлення проколів після тесту з гільйотиною. Найбільш простим виявилося оцінювання щодо захищеності покришок від ушкоджень. Фахівці лабораторії розробили стенд, на якому було застосовано падіння леза. Перед початком тестування покришки накачали без камер, але із застосуванням герметика. Поступово збільшувалася висота, з якої падало лезо.

Показники фіксувалися у таких випадках:

  • покришка виявилася пробитою до обода;
  • був помітний перший неглибокий прокол.

За результатами тестування показник висоти дотику гострого леза до борту обода у моделі 27.5+, що тестується, збігався з класичними покришками. Однак найбільш стійкою до появи перших ушкоджень виявилася покришка із вузьким профілем. Колеса із системою «Procore» здобули перемогу в такому тесті завдяки наявності внутрішньої камери. Фахівці отримали такі висновки: стандартний тип покришок відрізняється вищою надійністю, проте Procore є абсолютним лідером у випробуванні.

Керованість на трасі

Комплект 27,5+ показав високу стійкість у керуванні на ділянках зі схилами. Однак на кам'янистій місцевості фахівці відзначили підстрибування таких коліс. Також у разі швидкого входження у поворот спостерігається згинання покришки. У вас може виникнути таке запитання: чи отримано реальні підтвердження проведених тестів? Безперечно. При їзді на колесах 27.5+ відзначається стійкість та впевненість на дорозі. Найнери не відрізняються високими показниками чіпкості.

«Напівжирні» покришки виявилися дуже швидкісними на спуску, тому з ними потрібно поводитись акуратніше. На кам'янистих уступах такі покришки злегка розгойдувалися, тому велосипедист відчував підкидання велосипеда. Колеса з показником «Plus» шириною 2,8” виявилися дуже динамічними. Тридюймовий комплект відзначився меншою швидкістю, проте найкращим зчепленням із дорогою.

Також не слід забувати про стиль їзди. Колеса плюс з низьким тиском в шинах можуть змінюватися при активному подоланні поворотів. У разі наявності численних поворотів на маршруті слід віддати перевагу іншому комплекту покришок. Комплект 27,5+ показав невисоку стійкість до пошкоджень. При цьому Procore і Plus мають однакові показники зчеплення з дорогою, що досягається завдяки невисокому тиску в шинах. Єдине, що може завдати незручності – їх велика вага.

Висновки. Напрошується висновок про те, що «Plus» має посісти місце переможця. Насправді це так, проте не за всіма показниками. Комплект коліс буде найкращим вибором для тих, хто прагне кращого зчеплення з дорожнім покриттям, високої надійності та стійкості. "Плюсовики" шириною 2,8" краще віддати перевагу для схилів і крутих віражів. При цьому показники накату та розгону не знижуватимуться.

Велосипедисту потрібно лише оцінити рівень власного професіоналізму та складність майбутніх ділянок. Комплект 27,5+ не рекомендується використовувати в тому випадку, коли ви віддаєте перевагу швидкісному спуску по твердих виступах на дорозі. Це пов'язано з тим, що великий розмір покришок сприятиме перескакуванню з виступу на виступ. А це вже небезпечно. До того ж, «плюсовики» мають невисокий ступінь захищеності від пошкоджень.

Не слід забувати у тому, що великих переваг у 3,0“ проти 2,8“ виявлено був. Адже 3,0“ мають більшу вагу, відрізняються слабким зчепленням та невисоким захистом від проколів. Колеса 27,5+ на даний момент не мають поширення серед користувачів. Їх можна зустріти у дорожчому сегменті велосипедів.

Лідером за підсумками випробування стає дорога система Procore. Вона має гарне зчеплення з дорогою і надійний захист від пошкоджень. Такі показники будуть незамінними для поїздок гірською місцевістю. Для тих, хто віддає перевагу велосипедному марафону або трейлу, найкраще віддати перевагу комплектам 29“ та 27,5“.

Підсумки:

  • Колеса 27,5+ характеризуються більш простим катанням, а також безпекою та комфортом. Це велика перевага для велосипедистів-початківців.
  • Товсті покришки 3,0” у порівнянні з 2,8” мають більше недоліків, ніж переваг.
  • Система «Procore» є дорогими шинами, які найкраще придбати для активного катання.
  • Класичний стандарт покришок 2,25-2,4“ відрізняється легкістю та динамічністю. Такі комплекти завжди будуть актуальними.
  • |
Отримати консультацію
×

Дякуємо за ваше замовлення!
В найближчий час з Вами зв'яжуться наші менеджери!

Модули для Opencart 2.x - 3.x